♥Jeg blir veldig glad om du legger igjen dine avtrykk , det blir også lettere for meg å finne deg ♥

tirsdag 26. oktober 2010

Endringer i stuen oppe


Hei,
jeg er i gang med endringer i deler av stuen oppe. Dvs. har vel egentlig ikke kommet i orden der siden vi flyttet inn. Jeg tror vi vil går for litt "enkel" innredning da dette er et rom som også benyttes mye av ungene til lek. Ser for meg godt med pledd og puter i sofaen, den er litt stram i uttrykket og vil forsøke og "myke" den opp med gode tepper osv. Stolene, fra Ikea var det opprinnelig stripet trekk på. De vil jeg nå bytte trekk på. Har ikke helt bestemt meg for valg av farge enda. Mye som heller mot det hvite, men klart det mest upraktiske.
Mulig grå eller beige.

En annen virkelig stor utfordring er vinduene, jeg har aldri hatt denne type vindu tidligere er er usikker på hvordan man benytter gardiner på disse. Nei ønsker ikke lameller.... noen som har forslag ??
Har vært greit uten nå i sommer men syntes selv det gir et lunt og godt inntrykk om vinteren med noe i vinduene, eller hva sier dere ?


Klem Elisabeth



3 kommentarer:

På landet sa...

Det var et koselig rom, men kan ikke hjelpe deg med vinduene desverre.. Synes de grå ektorp trekkene er veldig fine, og kansje ikke så skittsomme.

Ha en fin kveld.

Villasol sa...

Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg!
De vinduene er ikke enkle. Snakker av erfaring. Hadde slike før, men nå er jeg kvitt dem. De er veldig fine, men veldig vanskelig og henge opp gardiner.
Noe jeg gjorde var og sy ei "kappe" i trekant i mål etter vinduet. Tredde den på vaier. Nå på slutten hadde jeg trågardiner på hver side av døren, men jeg dro di like mye mot vinduet som mot døren. Brukte ett groft tau som bånd. Det synes jeg var penest. Hvet ikke om jeg forklarte meg godt. Skal se om jeg finner igjen noe bilder jeg som jeg evt kan sende deg!

Ha en fin kveld!
Klem Ingunn

k@rin sa...

Hei.

Mitt tips er å sy rull-opp liftgardiner. Visst du ønsker å beholde vinduenes form, må du sy dem etter form. Jeg ville da ha festet dem inni i vinduene å ikke utenpå list.
Eller henge dem opp slik at det ser ut som du har "normale" vinduer på innsiden.
Vanskelig å se på bilde om dette hadde latt seg gjøre.
Håper du forstår hva jeg mener C",)

God helg!