♥Jeg blir veldig glad om du legger igjen dine avtrykk , det blir også lettere for meg å finne deg ♥

tirsdag 12. oktober 2010

Danmark er mitt hjerte nær

Vi er ofte i Danmark da min samboer er dansk..
For to år siden kjøpe vi oss et sommerhus der nede. Vejby strand en bitteliten time ifra København.  (vil blogge mer om dette senere).
Som mange av oss vet er jo Danmark kjent for å produsere utrolig mye flott brukskunst av god kvalitet.

Det fortvilende i det hele er jo at mange av butikkene her hjemme tar inn en del av disse produktene, men til meget forhøyet pris. Jeg har selv et par faste steder jeg alltid besøker når jeg er der nede. Som foreksempel denne, Enggarden. Skulle desverre ønske deres nettside var noe bedre da jeg selv mener de viser for lite av deres utvalg.

Men er man i butikken er det noe annet. Det er som å komme til himmels. De har utrolig mye flott, de har utrolig hyggelige priser samt en service som er helt utenom det vanlige.




Mye av det jeg har handlet har jeg i sommerhuset, men en og annen liten ting blir pakket ned etter ferier og tatt med hjem. Slike små lykter som dette, koster nesten ingenting er å få i alle varianter. Det er også så hyggelig nettopp på denne årstiden med levende lys. Om sommeren er de også utrolig fine og henge ute, enten på en terrasse eller hva med i et tre eller en busk.
Kanel, jeg tenker snart jul..




Blomst, siste rest av høsten

 





1 kommentar:

Anonym sa...

Må være herlig å ha sommerhus i Danmark.
Lekker butikk du viser.
Så kjekt at du vil være med på min give away og at du vil følge meg videre.
Nydelig blogg du har, gleder meg til å følge deg videre.
Klem fra Mio